Rondreis Dubai/Abu Dhabi

Dag 1 Brussel – Dubai

Vlucht naar Dubai, aankomst en transfer naar ons hotel voor overnachting.

Dag 2 Dubai   O|M

Na het ontbijt gaan we een volledige dag op verkenning in het nieuwe Dubai waar we de bekendste bezienswaardigheden van deze fascinerende stad ontdekken.
Wij rijden langs de zonnige Jumeirah beach waar we een van de bekendste symbolen van de stad bewonderen, het wereldberoemde Burj Al Arab Jumeirah hotel. De toren is het internationale symbool voor het moderne en luxueuze Dubai. Het gebolde zeil van de Arabische boten of dhows was de inspiratie voor dit prachtige bouwwerk. We houden halt voor een fotostop. Verder naar Palm Jumeirah, het iconische artificiële eiland in de vorm van een palmboom. Op het uiterste puntje van Palm Jumeirah ligt het gigantische resort Atlantis waar we een fotostop maken. We rijden met de Palm Monorail en genieten vanop een verhoogd spoor van een prachtig uitzicht op de Palm en de iconische wolkenkrabbers van Dubai Marina. We rijden langs de Sheikh Zayed kijkend naar de ultramoderne torengebouwen. Verder naar de Burj Khalifa, het hoogste gebouw van de wereld (828m). Het gebouw heeft een zilverkleurige glanzende glazen gevel en is al zichtbaar op 20 km afstand. Wij stijgen met de lift naar het uitkijkplatform At The Top op de 124ste verdieping.

Dag 3 Dubai   O|M|A

Voor de middag bezoeken we het oude Dubai. De historische wijk Bastakia. We wanen ons 200 jaar terug in de tijd met de typische witte woningen en windtorens of barjeels, een van de eerste soorten airconditioning. We steken de Dubai kreek over met de Abra, de bekende en traditionele watertaxi. Daarna snuffelen we rond in de geurige kruidensoek en vergapen ons aan al het goud in de goudsoek. Op de terugweg stoppen we aan de Jumeirah moskee voor wat foto's. In de namiddag vertrekken we met jeeps op woestijnsafari. De ervaren chauffeurs rijden ons behendig door de glooiende goudgele zandduinen. Vanop een heuveltop bewonderen we het mooie uitzicht over de eindeloze woestijn en een prachtige zonsondergang. Daarna worden we in een Bedoeïenkamp hartelijk verwelkomd met veel Arabische gastvrijheid. Terwijl we smullen van een BBQ diner genieten we van allerlei mooie Arabische optredens. Hierna keren we terug naar ons hotel.

Dag 4 Dubai – Abu Dhabi   O|M

Vandaag rijden we naar Abu Dhabi met zijn spectaculaire skyline het Manhattan van de woestijn en de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten, het grootste van de zeven emiraten, gekend als een van de rijkste steden in de wereld. We bezoeken de monumentale Sheikh Zayed Grand Moskee. Het is een van de grootste moskeeën ter wereld gebouwd uit spierwit marmer en met meer dan 100 prachtige koepels. We bekijken de koninklijke paleizen en het majestueuze Emirates Palace hotel. We bezoeken het prachtige Louvre museum. Het museum werd geopend in 2017 en het gebouw doet denken aan een grote witte vliegende schotel onder een kanten dak. In het museum worden tentoonstellingen georganiseerd met werken uit het Louvre waaronder een prachtige collectie Midden-Oosterse en Islamitische kunst.

Dag 5 Abu Dhabi - Dubai   O

Na het ontbijt rijden we naar het Etihad observatieplatform, vanwaar we een schitterend uitzicht hebben over de stad. We vervolgen onze weg naar het presidentiële paleis en brengen een bezoek aan dit indrukwekkende gebouw. Nadien rijden we terug naar Dubai waar u de rest van de avond vrij hebt voor bijvoorbeeld een bezoek aan het levendige Jumeirah of een van de indrukwekkende malls.

Dag 6 Dubai   O

In de voormiddag brengen we een bezoek aan het emiraat Sharjah. We rijden over de universiteitscampus, fotograferen het Koran-rondpunt en bezoeken de vlees- en vismarkt. Terug in Dubai vergapen we ons aan 'The Frame'. Het opvallende gebouw bestaat uit twee torens van 150m hoogte met daartussen een 93m lange brug die geheel van glas is. Doordat het bovenste gedeelte vrijwel geheel van glas is lijkt het alsof je aan het wandelen bent door de lucht. We genieten van een mooi uitzicht over zowel het oude traditionele Bur Dubai met onder andere de smalle straatjes en de Dubai kreek als het moderne Dubai met de vele wolkenkrabbers en de Burj Khalifa. Nadien bezoeken we het nieuwste architecturale wonder van Dubai, het Museum van de Toekomst. Het museum is uniek in de wereld. Het is een bijzonder gebouw met een bekleding van staal en glas en is door National Geographic erkend als een van de 14 mooiste musea ter wereld. Wat er onder de oppervlakte ligt is nog indrukwekkender dan de opvallende buitenkant bedekt met Arabische kalligrafie. Het levende museum heeft als centraal thema de manier waarop de maatschappij zich in de komende decennia kan ontwikkelen met behulp van wetenschap en technologie.

Dag 7 Dubai – Brussel   O

Vrij tot aan het vertrek naar de luchthaven voor onze terugvlucht naar Brussel.